Här samlar vi våra skördade handarbeten!

onsdag 26 augusti 2009

Planerad skörd

Jag har tänkt att skörda Converse, mönstret har jag hittat på Ravelry. Jag skall även skriva en svensk version av mönstret, jag har inte lyckats övertala mamma att försöka sticka efter engelskt mönster... :-)
Det kan mycket väl bli flera, jag har 6 bebisar att sticka till...

Sedan har jag blivit väldigt sugen på att testa Fair Isle stickning, och jag har hittat Vermont Hat, även det på Ravelry. Jag hade tänkt att ha den som VM stickning, men jag kunde tyvärr inte vara med då.

Eventuellt gör jag även klart mina sockor i Steps, än så länge är skaften nästan klara.

Om det blir fler skördeprojekt eller inte återstår att se... :-)
Under mitt garnspan i Göteborg inhandlade jag garn till 2 koftor, jag får se när jag blir sugen att sticka dem.
Jag tror inte de riktigt faller under skördebloggen...

Men man kan bli sugen på mycket på vägen... :-)
Sockor och mössor är bra buss stickningar.

Inga kommentarer: