Här samlar vi våra skördade handarbeten!

onsdag 9 december 2009

Julklappar

Nu har jag äntligen fått en del julklappar gjorda.
Till min mamma blir det en basker. Garnet är Nagano och mönstret hittade jag på knitty.com/ISSUEwinter07/PATTtam.html


Min systerdotter får en calometry. Garnet är 7 Veljestä Jätti Raita och mönstret finns på Ravelry.


Mamma får också en calometry. Garnet jag har använt är Manos del Uruguay MerinoSilk.


Min systerdotter får också ett par Majken slippers, mönstret finns på www.galenigarn.blogg.se
Garnet jag använt är samma som jag använde till hennes calometry.


Min systerson får en fuskpolo. Garnet jag använt är Viking Edda och Viking Babyull och mönstret hittade jag i senaste Simply Knitting.


Vill samtidigt passa på att tipsa om att jag säljer garner billigt på Tradera. Där heter jag MissHedda. Välkomna att buda. Kanske gör ni världens klipp. :)

Inga kommentarer: